Podstawowe założenia:
Kuźnia Młodych Kreatorów nie jest typową szkołą. Jest przestrzenią edukacyjną dla dzieci, których rodzice preferują samodzielne decydowanie o formie i treściach edukacyjnych. Dzieci nie są zmuszone do uczenia się podstawy programowej i zdawania egzaminów z jej znajomości zgodnie z wytycznymi MEN. Jest oparta na edukacji naturalną. Jest to forma edukacji, która opiera się na naturalnym tempie nauki i zainteresowaniach dziecka. Więcej https://www.facebook.com/groups/232462213859558 Edukacja Naturalna Dziecka
Społeczność szkolna i model organizacji turkusowej: Fundamentem naszej szkoły jest zaangażowana społeczność. Wszyscy – uczniowie, mentorzy, mistrzowie, rodzice oraz osoby zaangażowane w życie szkoły – mają rzeczywisty wpływ na jej codzienne funkcjonowanie. Kuźnia Młodych Kreatorów działa na zasadach organizacji turkusowej, w której decyzje podejmowane są wspólnie przez społeczność na spotkaniach, a konflikty rozwiązywane są poprzez mediacje i kręgi dialogowe oparte na Porozumieniu bez Przemocy (NVC). Zarządzanie finansami jest transparentne i dostępne dla wszystkich członków społeczności.
Podstawa programowa: zamierzamy stworzyć indywidualny tok nauczania dla każdego dziecka. Jednocześnie będą zajęcia wspólne tak jak np. lekcja główna w Szkole Waldorfskiej. Bierzemy pod uwagę to, że dzieci będą na różnym poziomie edukacyjnym i będą się różniły różnymi zdolnościami w różnych obszarach nawet, jeśli będą w tym samym wieku. Zamierzamy prowadzić indywidualny tok studiów. Zindywidualizowane zalecenia eduakcyjne, podobnie jak w przypadku indywidualnego trenera, lekarza chińskiego czy ajurwedyjskiego, dietetyka itd. Ludzie są różni i dzieci też. Program edukacyjny jest modułowy i elastyczny, uwzględniający indywidualne zainteresowania, potrzeby i predyspozycje każdego ucznia.
Realizujemy interdyscyplinarne projekty edukacyjne, takie jak „Żywa Natura”, „Komunikacja", „Etyka i filozofia życia” czy „Twórczość i ekspresja artystyczna”. Typowy dzień szkolny zawiera czas na pracę projektową, indywidualny mentoring, odpoczynek, ruch oraz zajęcia rozwijające zdolności uczenia się.
To, czego powinniśmy uczyć swoje dzieci, to przede wszystkim zdolności adaptacji do nieprzewidywalnej, nawet tej najbliższej (5 lat), przyszłości. Weszliśmy na taki etap rozwoju naszej technologicznej cywilizacji, że za chwilę większość zawodów będzie obsługiwana przez SI/AI. To, co studiujemy dzisiaj za 5 lat może się okazać nikomu niepotrzebne. A co dopiero mówić o szkole średniej czy podstawowej. To dlatego kładziemy nacisk na wartości uniwersalne: współpracę, umiejętności interpersonalne, własne pasje i rozwój uzdolnień
Mentorzy i mistrzowie: Mentorzy stale wspierają uczniów indywidualnie i grupowo, pomagając rozwijać kompetencje społeczne i emocjonalne oraz realizować cele edukacyjne. Mistrzowie – eksperci i pasjonaci z różnych dziedzin (artystycznych, bliskich naturze, technologicznych, duchowych) – inspirują dzieci przez warsztaty, projekty badawcze i eksperymenty praktyczne.
Monitorowanie postępów: Postępy uczniów monitorowane są przy pomocą cyfrowych narzędzi edukacyjnych, które dostarczają szczegółowych, opisowych informacji zwrotnych dostępnych dla rodziców i dzieci. Regularnie odbywają się spotkania indywidualne i grupowe z mentorami, podczas których omawiany jest rozwój dziecka oraz ustalane są dalsze cele.
Zajęcia rozwijające inteligencję emocjonalną: Dla zdrowia psychicznego i emocjonalnego uczniów stosujemy Porozumienie bez Przemocy (NVC), terapię Systemem Wewnętrznej Rodziny (IFS), terapię ruchem, sztuką oraz mindfulness. Zajęcia są regularne, prowadzone przez wyspecjalizowanych terapeutów, a ich celem jest rozwijanie świadomości emocjonalnej oraz kompetencji interpersonalnych uczniów.
Bezpieczeństwo fizyczne i emocjonalne: Szkoła zapewnia bezpieczne środowisko poprzez jasne procedury bezpieczeństwa, regularne szkolenia kadry z pierwszej pomocy, obecność psychologa szkolnego oraz ciągłe wsparcie mentorów. Konflikty interpersonalne rozwiązywane są poprzez mediację i NVC, a wszelkie zagrożenia są natychmiast rozwiązywane wspólnie ze społecznością.
Model ekonomiczny: Szkoła finansowana jest ze składek rodziców, grantów edukacyjnych, sponsorów oraz kampanii crowdfundingowych. Zapewniamy transparentność finansową oraz stypendia dla rodzin mniej zamożnych, umożliwiając każdemu dziecku dostęp do edukacji w Kuźni Młodych Kreatorów.
Przestrzeń edukacyjna: Szkoła zlokalizowana będzie na Bielanach w Warszawie, w pobliżu natury. Budynek zawiera pracownie artystyczne, terapeutyczne, laboratoria naukowe, strefy relaksu, bibliotekę oraz przestrzeń do aktywności fizycznych na świeżym powietrzu. Przestrzeń ta ma inspirować i wspierać rozwój dzieci na wielu poziomach.
Komunikacja zewnętrzna: Akademia aktywnie komunikuje się przez media społecznościowe, blogi, podcasty oraz wydarzenia otwarte, dzieląc się wiedzą, metodami edukacyjnymi oraz doświadczeniami społeczności szkolnej, inspirując inne placówki do zmian.
Godziny otwarcia: 9:30-15:30 . Przerwy świąteczne i wakacyjne tak jak w woj. mazowieckim.